Kovo 12 d. 4a ir 3b klasių mokiniai turėjo unikalią galimybę dalyvauti edukacijoje, kurios tikslas – ne tik sužinoti apie Gedimino gyvenimą, bet ir pačiam sukurti jo figūrėlę iš molio. Ši veikla ne tik suteikė žinių apie Lietuvos istoriją, bet ir pažadino vaikų kūrybingumą bei išradingumą. Edukacijos metu vaikai sužinojo daug įdomių faktų apie Gediminą: kas jis buvo, kodėl sapnavo Geležinį Vilką ir kaip jo valdymas paveikė Lietuvą. Klasiokai išgirdo legendas apie Vilniaus pilis, kurios dar labiau sustiprino jų susidomėjimą istorija. Pasakojimai apie Gedimino vaikus ir anūkus buvo tokie užburiantys, kad vaikai nekantraudami laukė galimybės patys įsikūnyti į šiuos istorinius personažus.

Lipdymas su moliu ne tik skatino mokinių kūrybiškumą, bet ir leido praktiškai įgyvendinti savo idėjas. Kiekvienas sukurtas Gediminas buvo unikalus – nuo stilingų ūsų iki nepaprasto šalmų dizaino. Lipdydami figūrėles, mokiniai diskutavo apie istorinius įvykius, fantazavo, kaip galėtų būti pasukta istorija, ir net bandė įsivaizduoti, ką Gediminas galėjo galvoti apie šiuolaikinį pasaulį.

 

Edukacija nesibaigia tik figūrėlių kūrimu. Mokiniai laukia dar vieno susitikimo Vilniaus pilių teritorijoje, kur turės galimybę pasinerti dar giliau į Gediminaičių genealoginį medį ir sužinoti dar daugiau apie savo šalies istoriją. Šis žygis bus nemokamas, o tai skatina mokinius dar aktyviau dalyvauti mokymo procese ir plėsti savo žinias.

Šis edukacinis užsiėmimas buvo ne tik smagus, bet ir naudingas, suteikiantis mokiniams galimybę derinti istorines žinias su praktine kūryba. Po šios edukacijos Gediminas ir jo palikuonys tapo ne tik istorijos personažais, bet ir artimais draugais vaikams, su kuriais jie galės dalintis mintimis ir idėjomis. Svarbiausia, kad šios veiklos skatina mokinių norą sužinoti daugiau bei kurti, ir šis užsiėmimas tikrai paliks neišdildomą įspūdį jų atmintyje.

Andžela Dailidko, Kultūrinės edukacijos sistemos (KES) koordinatorė